سرخط خبرها

تداوم وزش باد در خراسان رضوی | دمای مشهد به ٣۵ درجه خواهد رسید (١٣ تیرماه ١۴٠٢)

  • کد خبر: ۱۷۲۵۹۸
  • ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
تداوم وزش باد در خراسان رضوی | دمای مشهد به ٣۵ درجه خواهد رسید (١٣ تیرماه ١۴٠٢)
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به تداوم وزش باد در سطح استان گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرمترین ساعات به ٣۵ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ٢٢ درجه خواهد رسید.

محمد غیوری‌خواه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با دمای هوای ١۴ درجه و شهرستان داورزن با دمای هوای ۴٠ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. همچنین بیشترین شدت وزش باد در شهرستان داورزن با سرعت ۶٨ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی بین ٣٢ و ٢١ درجه را به ثبت رسانده عنوان کرد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٣۵ و در خنک‌ترین ساعات به ٢٢ درجه خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا روز‌های پایانی هفته پدیده غالب جوی در سطح استان همچنان وزش شدید باد خواهد بود که در مناطقی از استان همراه با خیزش گردوخاک، کاهش دید، کیفیت هوا و در مناطق بادخیز با احتمال بروز خسارت است.

وی تصریح کرد: در سه روز پایانی هفته برای نیمه شمالی استان افزایش ابرناکی پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این تا روز جمعه تغییرات دمایی قابل ملاحظه‌ای در سطح استان ایجاد نخواهد شد.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر ٩٠ بوده است. امروز نیز مشهد با شاخص ٧۵ در شرایط قابل قبول قرار دارد، اما ایستگاه‌های هفت‌حوض و چمن در شرایط ناسالم قرار دارند.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->